Saturday, September 19, 2009

EID MUBARAK


Sempena menyambut kedatangan 1 Syawal, team Empayar Islam Benua Siam Kedah ingin mengucapkan Salam Aidil Fitri, Maaf Zahir Batin kepada semua pengunjung setia blog ini. Semoga saudara/i semua sentiasa mendapat petunjuk dan hidayah dari NYA.

Bagi yang memandu jauh dan juga dekat sentiasalah berhati-hati dijalanraya. Bacalah doa naik kenderaan dan jangan lupe membaca selawat ketika memegang steering kenderaan sebelum memulakan perjalanan. Berdoalah semoga Allah SWT selamatkan perjalanan pergi dan balik saudara/i. Bergembiralah bersama keluarga dihari yang mulia ini.

Salam hormat dari kami dengan ucapan, Selamat Hari Raya !

10 comments:

Naz in Norway said...

Salam Aidil Fitri dari anak Kedah di Norway.
Great blog! :)

Nur Syarafina Abd Aziz said...

assalamulaikum sdr anai-anai tak ade ke salasilah koya shuib. koya shuib tu ada anak tak ?
kalau dpt minta en anaia0anai usahakan kan boleh ? keturunan keluarga koya shuib ada dimana ?

Nur Syarafina Abd Aziz said...

boleh kah anai-anai paparkan warisan koya shuib ?

K.M.Rizduan said...

selamat hari raya dari anak kedah sejati

donmny said...

tuan,

saya selalu memetik artikel dari blog ini untuk diceritakan dalam facebook saya, mohon izin.

Zahrin said...

Salam idul fitri, semalam saya melawat makan Khun Warawangsa (kalau taksilap eja la)

Sayu melihat makam - makam yang di telah dijahanamkan oleh Thai dan tali barut Thai..

Khun_Luang said...

Salam Eid Mubarak kepada Saudara Anai- anai dan semua pengikut2 dan pembaca blog ini. Kepada saudara Dragsuperstar ada rakam gambar makam-makam itu tak kalau ada, saya minta tolong emailkan kepada saya di mohdnazrin2009@gmail.com. terima kasih.

Unknown said...

Salam....

Saya berasal dari negeri sembilan....tapi beminat dengan sejarah negara kedah....diantaranya....mengenai makam yang terdapat di pulau songsong(kurang pasti kebenarannya)....saya ada mendengar cerita...terdapat 3 makam di pulau tersebut, dimana makam lama ini milik sultan yusuf(rujuk pada batu nisan di makam tersebut), anak serta isterinya....

pulau ni diduduki oleh pihak tentera.

saya tertanya2.apa kaitanya makam ini dengan kedah....menurut cerita yang saya dengar sultan yusuf ini mempunyai kaitan dengan 3 orang adik beradik dari arab....yang datang ke kedah dan berkahwin dengan orang tempatan...menurut cerita yang saya dengar sultan yusuf melarikan diri ke pulau tersebut kerana menyembunyikan isterinya dari raja siam. kecantikan isterinya membuatkan raja siam ingin mendapatkan isterinya...bagi mengelak perkara tersebut sultan yusuf, isteri dan anak beliau bersembunyi dipulau tersebut....cerita tu tergantung....

ada pihak yang cuba untuk memindahkan makam ini tetapi tidak berjaya...kerana dikatakan pelbagai perkara pelik berlaku....malah jika ader sesiapa yang berniat tidak baik dan mengambil kesempatan terhadap makam ini akan mendapat keburukkan....

jika penulis pernah mendengar cerita ini mungkin penulis boleh berkongsi dengan kami semua....saya cuba kaitkan dengan salasilah kerajaan kedah tua tetapi tak mendapat sebarang jawapan....saya masih tertanya2...siapakah sultan yusuf ini....???

Zahrin said...

saya sudah email..sama macam gambar kat bawah tu ja...nothing special

Unknown said...

salam sdr dragsuperstar..
saya adalah keturunan ke5 panglima kerajaan islam pattani.kalau ade le apa2 info tentang keturunan saya,mohon diberi petunjuk.setahu saya moyang saya tak berkubur dan dibunuh oleh kerajaan thai.
kalau le ada sape2 ada maklumat..mohon bantuan
ismail.hashim71@gmail.com.