Wednesday, October 7, 2009

The Fall of the Ottoman Empire



The Fall of the Ottoman Empire 1



The Fall of the Ottoman Empire 2



The Fall of the Ottoman Empire 3

7 comments:

T H E . M A L A Y . P R E S S said...

FASAL KEJATUHAN EMPIRE OTTOMAN-PENTING!

SILA LIHAT KLIP INI UNTUK MENDAPAT GAMBARAN PENJAJAHAN KOLONIOL POWER SECARA GLOBAL YANG MANA EMPAYAR ISLAM DI CERAI BERAI DAN DIPOTONG-POTONG DIBAHAGI SAMA RATA DI ANTARA MEREKA.

Sebelum itu sila lihat wajah sebenar British Monarch dan peranan Illuminati dalam entri The Arrivals - Bloodlines Vs Bloodlines.

Awas! Terhadap tuduhan 'traitor' yang dilemparkan kepada Shariff Mekah kerana ketika itu Empire Ottoman sudah dikuasai oleh Young Turks melalui Coup of 1913. Dan pada masa inilah racun 'nasionalism' yang bersangatan ditanamkan lalu memecahkan persaudaraan Arab-Turki.

Maka Arab Revolts terjadi pada tahun 1916 adalah pada hakikatnya menentang Young Turks & Freemason - bukannya menentang Khalifah Islam Ottoman.

Perlu diingat sebelum ini tidak pernah terjadi golongan Sharif Mekah menentang Khalifah Ottoman kerana realitinya mereka juga adalah bersaudara.

Salmi said...

"Perlu diingat sebelum ini tidak pernah terjadi golongan Sharif Mekah menentang Khalifah Ottoman kerana realitinya mereka juga adalah bersaudara."

Ini membuktikan semangat persaudaraan Islam itu mengatasi semangat kebangsaan (nationalism) -ini yang dimainkan oleh Ingris dan kuncu-kuncu untuk memecahbelahkan orang-orang Islam padahal dahulunya Arab, Turki, Munghal India, Siam dan Manchu dapat berkawan rapat dan bantu membantu.

Unknown said...

Kenapa blog nie selalu lambat up-date. Tak penemuan terbaruke?

anaianai said...

esraf..mmg lambat pun sb bukan nk wt2 citer je..banyak yg belakang2 tu pembaca pun lum abis bace lagi...xpe la, coming soon,ader.

Unknown said...

Terimakasih kepada Anaianai semua.Saya ikut blog ni sejak awal tahun ni kerana kami juga mencari fakta2 utk keluarga kami.Faham reply anai2.Cumanya saya kurang sabar.
Check update hari2.
Harap semua anai2 berhati-hati terutama dengan apa yang terjadi di selatan thai sekarang,Ada sebabmusababnya.Renungkan, kenapa thai masih menggenggam pattani sehingga kini dan yg sangat pasti mereka puak yakjuj.Jajahan lain dilepaskan.Rasanya ada "benda" yang dicari.Mungkin sama mcm apa yg kita cari ditanah "JAWI" ini.Teruskan!Semoga "DAULAT" keturunan tuan melindungi tuan semua dgn izin ALLAH.Tks

Fatimahazzahra said...

salam tuan blog. terima kasih banyak berkongsi ilmu disini. jemputlah ziarah ke blog saya, http://tabikcikgu.blogspot.com/
terima kasih daripada fatimah az-zahra

Unknown said...

Salam saudara. Terimakasih byk diatas maklumat yg amat berguna khususnya mengenai sejarah bangsa kita yg telah digelapkan. Guru saya seorang guru tasawwuf yg pernah mendalami ilmu agama aliran pondok di Patani dan banyak maklumat yg tuan berikan bertepatan dgn maklumat dari guru saya. Menurut beliau, benua Melayu ini terbahagi kepada 3 kawasan yg besar dikenali sbg: Nusa Rantang, Nusa Kencana & Nusantara. Semenanjung Malaysia sekarang termasuk dalam daerah Nusa Kencana. Menurut beliau lagi, di dalam kitab juga disebutkan yg Nabi Sulaiman a.s. pernah melawat Tanah Melayu dan terdapat 5 tempat didunia ini yg menempatkan harta peninggalan beliau. Salah satu harta peninggalan beliau masih terdapat disini. Itulah salah satu punca menyebabkan kita dijajah, iaitu mereka (Inggeris yg menjadi kuda tunggangan Freemason), dlm pencarian "harta" tersebut. Saya tidak mempunyai maklumat lanjut mengenai perkara ini dah berharap agar tuan dpt melakukan penyelidikan seterusnya. Sekian terimakasih