Friday, July 20, 2012

MARHABAN YA RAMADHAN.




Diriwayatkan daripada Abu Hurairah RA katanya: Rasulullah SAW bersabda: "Dan sesiapa yang berpuasa di bulan Ramadan dengan penuh keimanan dan mengharapkan keredhaan Allah, akan diampunkan segala dosa yang dilakukannya sebelum itu."

Diriwayatkan daripada Abu Said al-Khudri RA juga katanya: Rasulullah SAW bersabda: "Setiap hamba yang berpuasa di jalan Allah, Allah akan menjauhkannya dari api Neraka sejauh perjalanan tujuh puluh tahun."

Bersyukurlah kita kehadrat Allah SWT kerna dengan izin Nya dapatlah kita menyambut kedatangan bulan yang penuh dengan baraqah ini sekali lagi.  Sesungguhnya,  tiada bulan seindah Ramadhan, tiada kata seindah zikirullah. Semoga kita semua sentiasa beroleh kejayaan dalam meniti ujian kesabaran dari Nya,  amin.

MARHABAN YA RAMADHAN.

9 comments:

Anaknda Bertuah said...

Alhamdulillah, tahniah diatas perlantikan Tuaku Nai Long Muhammad Zaki sbg Waris Mutlak YDP Sultan Jaafar Mudazam Shah.

Hamba menjungjung kasih hormat dan taat setia kepada Tuanku....

Salam Ramadhan 1433H.

T H E . M A L A Y . P R E S S said...

Salam Ramadhan kembali buat Tuanku Nai Long Muhammad Zaki.

Semoga diberikan kekuatan untuk meneruskan usaha-usaha menegak kembali sejarah realiti empayar islam benua siam kedah pasai ma kheag tesh.

wassalam
TMP

NAI LONG DIN said...

Asalamualeykum Tuanku nai Long Zaki...saya Nai Salahuddin akan berdiri teguh di belakang Tuanku..menunggu arahan dan siap sedia menentang boneka penjajah..

NAI LONG DIN said...

Asalamualeykum .Nai salahuddin dan Nai Yusuf berdiri teguh dibelakang Tuanku.Siap sedia menunggu arahan dan serangan artikel keatas boneka penjajah..Semoga Allah merahmati perjuangan dan Amanah Almarhum.amin

MELAYU KULAI said...

Blog tuan yang hebat telah saya pautkan di http://www.melayukulai.info/
Mohon dipautkan blog saya juga. Selamat Berjuang. Tq

KHUNBANJUAN said...

Wasiat, itu pun kalau ada, tetapi tidak mengikut lunas-lunas islam tidak perlu dipatuhi. Bagi melantik waris mestilah keturunan sebelah lelaki yang layak. Keturunan sebelah perempuan tidak layak menjadi waris. Janganlah kita pandai melantik seseorang sebagai waris hanya kerana tinggal berdekatan adalah tidak wajar. Ada lagi waris sebelah lelaki tetapi mengapa tidak dilantik sebagai waris kepada TNL Kasim. Daripada apa yang diceritakan oleh isteri TNL Kasim, beliau tidak pernah berwasiat untuk melantik pengganti.

anaianai said...

Kalau sebelah perempuan tak layak jadi waris, bagaimana pula dengan Siti Fatimah Puteri Rasulullah yg menurunkan waris Ahlul Bait? Siti Fatimah itu lelaki ke perempuan?

Ini bukan soal pandai, kami bukan spt sesetengah orang mengaku saje rapat tapi tak pernah berusaha utk mendekati Almarhum pun. Memang lah beliau tidak menulis wasiat tapi beliau mewasiatkan secara lisan kepada kami yang memang rapat dengannya.

Kami ada surat akuan bersumpah. Kalau saudara rapat dengan Almarhum saudara berada dimana ketika Almarhum melafazkan wasiat secara oral? Kenapa Almarhum tidak mewasiatkan secara lisan kepada saudara? Orang tak penting tak dipanggil mengadap la, senang saje.

Tak payah nak mengaku berjumpa dengan isteri Almarhum yang tidak tahu apa-apa perkembangan sejarah yang kami telah usahakan. Allah lebih mengetahui kejujuran hati kami dalam usha membuktikan Islam dan Khalifah pernah bertapak di bumi Musantara ini.

KHUNBANJUAN said...

Sadara tidak menyisat dan tidak menyiasat dan mengkaji dgn lebih mendalam siapa dan asal usul sebenarnya pewaris yg anda lantik. Saya tidak mahu menjatuhkan maruah dan mengaibkan arwah2 yang lama meniggalkan kita untuk mendedahkan perkara ini. Itulah sebabnya tnl kasim tidak meninggalkan wasiat dan isterinya langsung tidak megetahui tentang wasiat yg sememangnya tidak ujud.

anaianai said...

Yang sebetulnya, Almarhum TIDAK meninggalkan wasiat kepada saudara. Kami dari inner circle sedangkan saudara entah dari mana tiba-tiba muncul, terjun mai dari langit...nak dapatkan pengiktirafan semula ke? Dah terlambat.

Hanya 3 orang sahaja yang Almarhum sentiasa berhubung dan berkongsi pendapat, dan Almarhum sendiri mengesahkan perkara ini. 3 orang ini TIDAK termasuk isteri beliau.

Inilah yg dikatakan balaci, masa Almarhum ada hayat menjauhkan diri.Bila dah tak ada, baru nk ngaku, baru nk berkunjung kerumah utk dapatkan maklumat dari isteri beliau yang tidak tahu apa-apa. Kalau dah ngaku rapat,kenapa tak jumpa Almarhum dulu dan tulis blog sejarah reliti seperti ini?


Kalau saudara jujur dan ikhlas, saya cabar datang saudara utk berjumpa dengan saya dan TNL Zaki. Tanya isteri Almarhum bagaimana nk hubungi kami. Jangan dok sembang besar tahu itu ini dalam blog saja.

Almarhum pun ada mengingatkan warisnya yg terdekat agar berhati-hati mengenai tindakan orang sebegini sebelum Almarhum pergi meninggalkan kita.